مدل های سه بعدی

مدل های سه بعدی

فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید :
فیلتر برگه مدل های سه بعدی
دسته بندی :
فیلتر دسته بندی مدل های سه بعدی

هر مدلی مناسب پرینت سه بعدی نیست!

برای انتخاب مدل سه بعدی مناسب برای پرینت سه بعدی باید به نکات زیر توجه کنید:

  1. فرمت مدل سه بعدی ( OBJ – STL ) : فرمت فایلی که تهیه می کنید باید مناسب برای نرم افزار های اسلایسر باشد. یعنی شما نمی توانید مستقیما مدل سه بعدی را به دستگاه بدهید و دستگاه آنرا برای شما چاپ کند. فرمت STL یکی از معروف ترین و پر کاربردترین فرمت های مدل های سه بعدی است. البته فرمت OBJ نیز برای این نرم افزار ها کاربردیست.
  2. طراحی بهینه برای چاپ سه بعدی : یکی از محدودیت های پرینت سه بعدی نیازمندی استفاده از ساپورت برای چاپ مدل هاست. اما در چاپ سه بعدی ما تمام تلاشمان بر این است که مدل را با کمترین میزان ساپورت چاپ کنیم تا از اثراتی که ممکن است ساپورت روی مدل چاپ شده به جا بگذارد دور بمانیم. همینطور بعضی قسمت های مدل برایمان اهمیت بیشتری نسبت به سایر قسمت ها دارد ( مانند صورت یک مدل انسان ) که به هیچ عنوان نباید ساپورت در تماس با آن قسمت ها باشد. چند تکه بودن مدل سه بعدی به ما کمک میکند که بخش های مختلف مدل را به همان گونه که می خواهیم ساپورت گذاری کنیم و در نهایت کیفیت چاپ بالاتری داشته باشیم. البته لازم به ذکر است که چند تکه بودن مدل باعث می شود بتوان مدل نهایی بزرگ تری چاپ کرد و از محدودیتی که ابعاد دستگاه برای چاپ مدل دارد رهایی پیدا کرد.
  3. مدل باید توپر باشد! : در طراحی سه بعدی بعضا مدل ها بصورت یک پوسته خروجی گرفته می شوند که این خروجی مناسب پرینت سه بعدی نیست. مدل باید بصورت توپر خروجی گرفته شده باشد.
  4. هر فایل سه بعدی باید بصورت یک تکه خروجی گرفته شده باشد : یکی از روش های طراحی مخصوصا طراحی فیگور این است که طراح اجزا مختلف فیگور را جداگانه طراحی کرده و آنها را روی هم قرار می دهد. مثلا سر را جدا و مو ها رو جدا طراحی می کند و این دو را روی هم قرار می دهد و این دو فایل را با هم بصورت مدل STL سیو می کند. این نحوه خروجی گرفتن از مدل برای کاربرد پرینت سه بعدی اشتباه است. بلکه طراح باید قسمت های مختلف مدل را یا جداگانه سیو کند یا اینکه قسمت های مختلف را با هم یکی (Merge) کند تا بعدا در فرآیند اسلایس مدل به مشکل بر نخورید.

تمامی مدل های سه بعدی سایت آسونش کن کاملا مناسب برای چاپ سه بعدی هستند و تمامی فایل ها قبل از قرار گرفتن روی سایت توسط تیم ما چک شده اند و شما می توانید با خیال راحت از این مدل ها استفاده کنید. همچنین بعضی از مدل ها با فرمت های نرم افزار های معروف مثل Chitubox یا Lychee خروجی گرفته شده اند که همراه با ساپورت گذاری بوده و به راحتی می توانید با چند کلیک مدل را با بالاترین کیفیت پرینت کنید.

سبد خرید