طلاسازی ساده تر از گذشته …

طلاسازی

طلاسازی ساده تر از گذشته …

طلا و جواهر از گذشته تا به الان جز با ارزش ترین کالاهایی است که توجه هر آدمی را به خود جلب می کند و نمادی از ثروت و زیبایی است. زرگری یا همان طلاسازی همیشه جز مشاغل دهان پر کن بوده اما تا به امروز به دلیل قیمت بالای تجهیزات طلاسازی و فلز طلا و نیاز به هنر دست زرگری با تجربه باعث می شد تا علاقمندان زیادی از شروع به این کار در اولین قدم ها منصرف شوند.
مدل پیچیده ای از طلا که با پرینتر های سه بعدی رزینی ساخته شده است
امروزه پیشرفت تکنولوژی صنعت طلا و جواهر را دگرگون کرده است. با ظهور پرینتر های سه بعدی رزینی طلاسازان توانستند پیچیده ترین مدل های زیورآلات را به سادگی بسازند. این تکنولوژی مرزها و محدودیت های ساخت طلا را برداشت و هر علاقمندی را قادر ساخت تا بتواند زرگری کند. اما مشکلاتی هم وجود داشت. پرینتر های سه بعدی اولیه سرعت تولید کمی داشتند (پرینتر های سه بعدی رزینی از نوع SLA) و این نیاز باعث شد تا نوع جدید تری از پرینتر های سه بعدی رزینی به نام DLP ها ساخته شوند که می توانستند با سرعت بالاتری مدل ها را بسازند. این پرینتر ها قادرند مدل هایی با جزئیات بسیار ریز را با دقتی بالا و زمانی مناسب چاپ کنند و با قالب گیری آن مدل ها، زیروآلات طلایی ساخته شود.

اما همچنان یک مشکل دیگر وجود داشت. قیمت این دستگاه ها برای افراد تازه کار و خیلی از کارگاه های کوچک بسیار گران است. بطور میانگین قیمت یک پرینتر رزینی از نوع DLP حدود 800 میلیون تومان است که خارج از توان مالی بسیاری از افراد است. اما تکنولوژی بدون توقف در حال پیشرفت است و محصول جدیدی به نام MSLA ها وارد بازار شد. پرینتر های سه بعدی رزینی از نوع MSLA با ترفندی هوشمندانه و استفاده از LCD به جای ویدئو پروژکتور های گران قیمتی که در پرینتر های DLP استفاده می شد توانستند همان کار DLP ها را با سرعت و دقتی بالا و قیمتی باورنکردنی انجام دهند. قیمت این نوع از پرینتر های رزینی بطور میانگین 20 میلیون تومان است. شما با خرید پرینتر سه بعدی رزینی و داشتن یک کامپیوتر می توانید به راحتی هر مدلی از طلا را بسادگی بسازید.

5/5 - (1 امتیاز)
سبد خرید
اسکرول به بالا